Rabu, 30 April 2008

Citer lama daa...

Ni aku nak share la citer pasal masa zaman kanak2 dulu... Masa ni best sangat ooo... Bleh buat apo je yg kita suka kan? ye ker? hehe... Dulu... Masa kecik2, aku suka tidur kat umah czen2 aku... Ntah la... Nak betukar angin dok la jugak... Tapi mgkn la hehe... Paling lama aku tidur pun kdg 1 malam la, mana la mak aku nak suruh lelama kat umah czen aku nih, mgkn dia takut nyusahkan jer kot hehe... Kdg 2, aku tukar2 tpt la... Lepas tdok kat umah czen aku yg 1 nih... Cuti yg akan dtg aku tdok plok kat umah czen aku yg 1 lg hehe... Alah umah dore berdekatan jer...

Yg paling best tdur ialah kat tpt umah arwah nenek aku sblah mak... Arwah nenek aku nih pandai masak tau... Kdg 2, tertunggu2 jugak la bila dia masak kuih tuk kami (aku n czen aku la)... Bila ptg2 tu... Wuih... best lah, sambil2 tggu hidangan kuih masak, kami main la dulu... Kalau masak makanan lain pun sedap jugak... Arwah nenek aku masa dulu2 membesarkan mak aku ngan adik beradiknya dgn menjual kuih <-menurut mak aku la... Arwah jugak pandai buat Yis... Alah yg org Sabah guna tuk buat tapai nasi 2... Skg ni, makcik aku la yg mewarisi tugas buat yis nih...

Arwah ni rajin sgt... Pantang ada masa, mesti dia nak buat apa je kerja yg ada n yg termampu la... Kdg 2, aku tabik la jugak ngan nek aku nih, ada je kerja yg nak dibuat... Mgkn dorg masa dulu dah dibiasakan membuat kerja... 2la pasal sampai besar pun masih lagi rajin... Aku je yg pemalas hehe... Aku masih ingat lg, masa dia buat cucur ubi manis + tepung + kunyit, aku ngan czenku apa lg, tggu la depan kuali sambil tgk2 kuih masak... Dah masak, kami beramai2 makan la hidangan kuih yg masih panas2 lg...mmm...indahnya kenangan masa nih...

Mmm...aik? lain yg aku nak citer, lain plok yg aku nak taip... Mmm...tak pe le... yg ptg ada gak blog aku berisi hehe... Aku nih tgh tggu kwan aku tel tp xjugak dia tel2 nih...mmm...mano la dio poi agoknyo yer???...alah...tggu jer lah...

-aku ler nie... (@_@)... si burung hantu yg tak tau tidur awal setiap malam hehe...

1 ulasan:

Kurie berkata...

Alfatihah untuk AruaH Nenek....semoga dicucuri rahmat hendaknya....Amin...