Ahad, 20 Februari 2011

Mengadu??? Ker share jer???

Salam...

Bestnya kalo dpt sambut Hari Kekasih kan?... Teringat zaman berkasih2an dulu huhu tp... Masa 2 aku xterfikirkan apa2 sbb 'kekasihku' dpt terima aku seadanya... Skg??? Aku xnak jd mcm dulu... Berlah org kata apa ttg aku... Kawin ker? xkwin ker, bg aku sama jer... Teringat kata2 adik yg empunya kedai kain td... Dah selalu dia ditanya psl kwin... Bila nak kawin?... Dia jwb, "sukahati aku la nak kwin ker x, yg pntg aku ada kja, ada gaji tiap bulan"... Mgkn 2 alasan dia... Tapi aku pun ada alasan aku sendiri jg... Bukan aku xmau buka pintu hati utk seseorg setelah berpisah dg kekasih lama tp... Aku pny alasan tersenriri n alasan yg aku simpan sekian lama dahulu...

Alasan ni sbnarnya aku masih simpan n dah pernah aku 'pecahkan' gara2 kekasih yg sudi terima aku seadanya tp 2 cerita lama... Xperlu dikenang lg... Pntg masa skg... Mgkn org lain tgk aku dr luaran nmpk sempurna jer tp dalaman aku??? Xseperti yg org sangkakan... Oleh itu, aku nak tetapkan pendirianku sampai bila2 pun... Atas alasan, xnak nyusahkan org lain... Xnk org hidup dalam sengsara kerana aku... Fhm x??? Berlah aku buat apa yg aku suka selama aku ada di dunia ni, berlah aku buat apa jer tuk buat korg bahagia... Sbb aku nak korg ingat masa2 kita gembira bersama2 semasa aku masih hidup ni... Aku nak korg kenang aku semasa aku telah tiada nanti... Aku nak korg sedekahkan Al-Fatihah tuk aku... Bukannya susah kan???

Aku bukannya nak amik kesempatan ke atas korg, kalau korg xnk kwn dg aku xpe... Bukan ada halangan pun... Aku dah biasa jg hidup sendiri... Aku ada kuarga jg nak aku jaga n diri sendiri ni n masa depanku yg belum pasti lg arah tuju...

Tiada ulasan: