Ahad, 20 Mac 2011

BTN? Ye ker? Huhuhu...

Salam...

Hmm tetiba plak nk menulis kt blogku yg aku sndri xtau ada org baca @x huhu... Hmm td sepupu aku gtau nak pg kursus BTN... Teringat kenanganku masa ku BTN dulu... Ingatkn masa 2 akan kena ragging tp rupanya x juga...

Best segangat masa kat sana, stiap masa diisi dgn program bermakna... Dari dtg smpai ke pulang, dari solat subuh ke senam pagi ke tidur, semuanya bestlah, cma xda masa nak rehat jer sbb tiap masa terisi dgn padat skali...

Sebelum dtg ke BTN 2, aku hadiri kursus induksi dlu, yelah keja gov ni kan mestilah patuh pada peraturan yg termaktub dlm pengesahan jawatan, kenalah ikut semuanya huhuhu... Ok balik semula ke masa BTN 2, dari sini kami (aku n kekwn sama yg dtg kursus induksi) diberi tugasan dan aktiviti serta ceramah oleh fasilitator yang telah ditentukan untuk kumpulan masing2...

Aku memula 2 mmg sgt2 takut nak pg... Bukan apa, aku takut kalau2 terpaksa masuk redah sungai yg dalam, yelah aku ni bukan tau berenang pun... Tmbh2 lg dorg ckp kt tempat 2 ada hantu... Eeee lg la aku tmbh seram n takut...

Ok2 aku dah nangtuk... Dipendekkan cite, mmg kt BTN ni 1 pengalaman yg xdpt dilupakanla trutama masa kwn aku nak tlg aku masa nak turun bukit yg curam... Masa ni tragis sesgt tau sbb dia nk tlg aku turun, dia plak yg tergelicir. Yelah bnyk daun2 kering n baru je lepas hujan tp sempat dia berpaut dgn tali... Aku berhutang budi sgt tau dg dia ni hmm...

Pengalaman yg lain adalah kitaorg ble mengintrepertasi apa yg ada pada diri kita, apa yg kita nak n apa yg kita ada tanpa segan n silu... Bebas meluahkan pendapat masing2 demi utk membina jatidiri sorang manusia@pekerja yg cemerlang, gemilang n terbilang di masa skg n akan datang dunia n akhirat InsyaAllah...

Di sini aku nak kongsi jugak pengalaman masa berkawan n berjumpa kwn baru ni, yelah masing2 belum kenal hati budi masing2 kan... Org kata rambut sama hitam tp hati masing2 yg tau... Alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar, kwn2ku sumanya baik2 belaka... Kami sama2 menempuh susah senang semasa berada dlm LDK n dlm kumpulan... Malah kami terharu sesgt masa kami nak berpisah... Bak kata org, kwn masa senang, senang jg kita cari tp kwn masa susah, susah juga nak mencarinya...

Bak kata, apa2 saja aktiviti yg kami lakukan mmg amat bermakna n mmg merupakan 1 pengalaman berharga yg xdpt dilupakan... Semoga Allah melindungi kwn2 aku walau dmana korg berada Amin... Aku syg korg semua... Hanya Allah saja dpt membalas budi korg...

Ni bukan bermakna kwn2 aku kt luar BTN 2 xbaik tau... Sumanya aku syg trutama BFFku yg lain... Korg tetap no 1 di hati aku... Korg mesti tau sapa korg kan??? Hmm...

Ok la, dah ngantuk dah ni, sok nak kja n bgn awal lg huhuhu... Smga sok adalah hari yg indah2 belaka Amin... Hrp anak makcik aku n sepupu2 aku yg amik SPM thn lepas dpt keputusan yg cemerlang Amin InsyaAllah...

Salam syg suma... Muaah hehehe...

Tiada ulasan: