Khamis, 20 Mac 2014

Perangai yg berulang2 huh... Apela nasibku huhuhu...

Assalamualaikum...

Hari ni pagi2 lg aku dtg skolah dg senyuman... Bkn ada sbb apa2pun... Saja nk menceriakan diri nih, 2 jer... Ok straight 2 the point... Alang2 dah ade idea nih kan... Bkn apa, tension jg klo xdluahkan. Kt sini je aku luahkan... Mengenai org yg dah berumur nih... Aku ni xtaula knp org sng nk buli. Kata aku ni baik sgt xjg, mgkn sbb aku jarang marah@membantah@sng nk dbuli kot.

Knpla slalu jd dg aku hah? 2 org pun ade perangai tu jg... Ingtkan da betukar ok la perangai. Ble jd Abg@Pakcik@Bapa ke. Ni x, sama jer. Mgkn dah namanya kaum Adam. Slalu buat perangai tp xfkr yg org lain akan rasa psl dia 2 kn...

Bkn nk burukkn sesiapa tp tlg la jaga perangai 2 sikit. Anda dah berumur, buatla cara berumur. Anda 2 jd cth bg golongan muda. Jgn smpai org muda hilang respek dg yg tua...

Ya Allah, kalau aku bdosa skalipun Kau ampukan la dosa2ku... Kau saja yg layak utk hukum aku... Jauhkanlah aku dr org2 yg camni Amin5 Ya Rabbal Alamin...

Rasa nk pindah pun ada... Sabarlah... Kalau pun aku xspt yg anda maukan, anda jg kna ingat yg org lain jg tgk anda n bkn saja tgk aku... Anda xmalu ka dg aku??? Anda dkt dg kuargaku, aku ada jg crta dg kuargaku psl perangai anda? Xmalukah anda? Hai manusia2... Kdg xprsan dg perngai sendiri... Klo dia slh, org ble maafkan tp klo aku salah, 1 dunia jd mangsa...

Apa2pun... Aku mst kuatkn smgt... Ber dia xtgur asal aku tgur n xbdosa kn...Sbb klo xtgur org dlm 3 hari ble bdosa kan... So aku xperlu tention psl nih... Ijah kau kja elok2 na, nant dia sedarla 2 kmdn... Dah 3 kali kn, so kau kna sabar je ok... Kdg manusia ni mmg mudah lupa, mudah alpa mcm aku jg... Jd dia n kau adalah sama sahaja... Cma bezanya, kau kalo marah xtinjuk. Dia klo marah menunjuk huhuhu...

YA allah, Kau ampunkan la dosa2ku n dosa2nya Amin2 Ya Rabbal Alamin...

Tiada ulasan: