Jumaat, 21 Mac 2014

Sabarlah hatiku... La tahzan...

Assalamualaikum...

Ya Allah... Knp msh ada org yg xsabar2 ah... Mcm Dia saja sorg yg perlu dilayan... Bnyk lg kerjaku yg mo dsettelkan. Bkn ko sorg ja yg perlu ku layan... Sdgkan org atasanku pun msh jg mtggu khidmatku, ni kn pla yg lain... Knp dia ble sabar n knp kmu xdpt sabar mcm dia? Aku tau jua xbek bg alasan itu n ini... Aku tau jua bha... Sbb 2 aku diam saja... Sbb ada sstgh org akan pertikai bila aku bg alasan mcm atu... Sbb 2 aku jwb ringkas ja bila kna tny bila mo selesaikan apa yg dtuntutnya 2... Sabarlah hati... Sabar... Bkn sngaja pun mo lewat2kn... Aku kna utamakan jua kja ku dlu... Aku xksh klo 1 tugas 2 ja ku buat, ni ada 2 tugas yg bsr n pling pntg... Jd kna la ikut turn jua... Sabar2...

Aku tau n sdr diri jua yg kamu 2 lg tggi pelajaran dr aku tp jgn lupa, xsemestinya kamu tau semua n pandai semua... Klo kamu buat salah, kami ble trma tp knp klo kmi salah, kamu xdpt trima malah ckp mcm2 psl kami n mempertikaikan lg etika kerja n sbgnya??? Kdg trasa jua kami ni seolah2 nmpk bodoh n xtau buat kja d depan mata kamu... Dmana sda etika kamu sbg yg paling dhormati n mulia 2? Tp aku xambil hati jua sbb aku tau kamu jua manusia mcm aku... Aku xlayak utk mengadili... Cma mampu berdoa spy aku dberi kekuatan utk dugaan ani...

Aku xksh jua bha klo bnr2 aku yg salah. Skurg2nya dtg jumpa aku n bincang scara baik2 n sama2 cari jln penyelesaian kn lebih bagus. Xjua ku kn trus marah bha klo btrus trg n klo btul aku yg salah, aku trma n akan perbetulkan. Aku tau jg ada yg slhkn aku... Aku tau bha 2... Berpun dbelakang aku, kamu ckp mcm2 xpa jua... Sbb kmdn nant, aku jua yg kna buat pembetulan 2... Cba bg dg org lama yg pnh buat tugas 2 suatu ketika dulu? Bgus klo dia mo tlg buat... Nant blik jua kadiaku... Mana lg ia mau mbuat 2... Mcm2 ja nant alasannya 2... Aku tau n fhm sda 2... Tp xpa... Xjua ku marah... Xjuaku mnta ksian... Selagi aku msh mampu aku akan cuba buat yg terbaik n sedaya upayaku...

Ya Allah... Jika apa saja dugaan yg dtg ani adalah balasan atas kekhilafanku yg dulu, aku terima dg redha n pasrah asal aku dpt keampunanMu... Meski pahit n susah akan ku telan smuanya... Biar aku seksa di dunia asal aku bahagia di akhirat... Ampunkan sgala dosa2 ku Ya Allah... Ampunkan aku... Ampunkan aku Ya Allah atas luahan emosiku ini... Ampunkan aku Ya Allah... Ampunkan aku...

Tiada ulasan: