Jumaat, 21 Mac 2014

Salah anggap??? Huh dah nasib...

Assalamualaikum...

Bnyk membebel plk aku bln nih huhuhu... Tekanan kot hmm... Apsal bila aku crta psl aku tkna, aku plk dsalahkan ah??? Heran jg... Kdg org slh menilai... Dorg salahkan aku plk dlm kes 2, bkn nk bg pendapat pun... Klo ade pendapat pun, xmemihak dg aku... Aku jg yg akan dsalahkan akhirnya...

Knpla jd sebaliknya??? Apa slh aku dg anda ah? Mcm budak2 nk merajuk2.. Anda sdah tua n layak digelar BAPA tp perangai anda mcm huh... Mgkn dah namanya lelaki... Biar taat dg agama mcmana pun, bisikan syaitan 2 ttp ade... Sbb 2la kdg pompuan mudah hilang kepercayaan dg kaum Adam... Sbb kauam anda xdpt melawan nafsu... Aku tabik anda sbb anda msh ingat solat 5 waktu tetapi anda lupa smuanya bila anda xdpt melawan bisikan syaitan 2...

Ok... Utk adil, aku jg sorg hamba mcm anda... Mmg sntiasa khilaf tp aku tau n sedar akan batas2 antara aku dan anda ttp mgkn krn anda rasa aku lemah, anda dg sesuka hatinya berbuat apa yg anda rasa anda akan buat n xsalah... Jd bila benda 2 blaku, dmana pgnya waktu yg 5 td???

Ya aku tau Allah akan mengadili smua amalan n dosa2 kita... Sbb 2 aku xrisau bila anda mengata psl aku... Smpai aku menangis... Tp xpa... Dugaan tetap dugaan... Aku akan tempuhi dg pasrah n redha...

Ya Allah... Kau lindungilah aku dr org2 yg camni... Aku tau aku bnyk khilaf tetapi aku jg mahukan keampunanMu Ya Allah... Berilah aku petunjukMu mana yg baik n buruk bgku Ya Allah... Lindungilah aku Ya Allah... Amin2 Ya Rabbal Alamin...

Tiada ulasan: