Isnin, 4 Ogos 2008

Aku ngan nenek...

Malam hari sabtu yg lepas 2, aku tidor agak lewat... Pagi ahad, tekak aku dah rasa sakit nak menelan tapi x teruklah... Rasa sempit lobang penafasan sikit jer...

Hari ni, lobang pernafasan aku masih sama... Sempit tapi sebelah kiri jer... Badan pun rasa panas semacam... Tapi x teruk & still ble tahan...

Tadi tengahari, aku x balik rumah... Malas + xder mood... Lagipun, aku x penat sgt... Cuaca kat luar sgt panas... Ini jugak merupakan faktor penyebab aku malas nak balik rumah tengahari... Ingatkan hujanlah petangnya, rupanya x jugak...

Nak makan pun rasa cam malas... Bukan sbb nak berlatih x makan siang yer... Tapi nak jaga badan hehe... Alah... Pepagi aku makanlah makanan yg berat2... Jadinya, xlah lapar sgt bila tengahari kan...

Petangnya aku makanlah balik...

Sesampainya aku masa balik rumah td (petang), ada makcik (sepupu bapa) aku yg pandai urut 2 kat rumah... Masa nih, dia dah nak balik dah... Makcik yg jaga nenek aku kata, dia terpaksa memaksa nenek aku tuk berurut sbb mulanya dia xnak... Xtaulah knp... Mgkn dia takut kesakitan... Yg sakit 2 bukan kakinya tapi bahagian pinggang... Mgkn sbb penangan terjatuh hari 2 kot...

Tadi... Dia mengadu sakit lagi di bahagian punggung... Aku panggil la mak aku... Mintak dia sapu apa2 minyak kat pungggung dia... Harap2 baik la punggungnya tu AMIN...

Kakinya???... Cam 2 jugak... Masih bengkak... Tapi yg bengkak betul kat sebelah kiri, yg sebelah kanan bengkak biasa jer... Doktor kata, kalau kaki org tua yg bengkak ni biasanya yg sakit jantung jer... Salah 1 tandanya lah...

Mgkn ada benarnya sbb nafas nenek aku ni singkat... Kalau buat apa2, mesti perlahan2... Tak ble kalam kabut... Kalau dia nak pindah tempat duduk, kena papah pelan2... Sbb badannya berat w.pun kurus... Mgkn badan org tua kan... Mana sama ngan badan org muda & sihat cam kita ni...

Harap2 nenek aku akan cepat sembuh AMIN...

- (@_@) -
_ Dang Ijah _

Tiada ulasan: