Khamis, 14 Ogos 2008

Sabarlah...

Hmm... Memula aku cam xnak update blog aku nih... Malas & penat skali... Ialah kan kenduri arwah slama 1 minggu...

Semalam lebih kurang jam 10 lebih pagi, aku pgi la pjbt kjap sbb nak t.tgn borang claim n t.tgn borg baucar bayaran... Keja aku adalah ckit yg aku xsempat siap/buat sblm aku cuti 2 & dorg (kwan sekeja) tlglah siap/selesaikan skali... Bukannya bnyk & senang jer... Kumpul borg staff lain yg tggl 1 kpg jer lg & tlg buatkan claim aku yg dr mggu lepas lg aku nak buat (sblm nenek aku mtggl)...

Tetiba jer adalah kwan aku yg sorg nih kata "kami yg tlg buat ko buat keja nih!" Bunyinya sinis... Sambil aku t.tgn 2, aku terkejut jugak knp dia ckap gitu dgn aku sdgkn dia kwan yg ble aku percaya & aku hormat sbg sorg 'Abg' pada aku... Klau gurau pun lain... Aku ble rasa... Nih tak... Bunyinya cam xsuka ngan aku jer... Ah!... Mgkn perasaan aku jer kot...

Dlm hati aku "Eh!... Ingat aku nak ker blaku semua nih (terpksa cuti & nyusahkan korg buatkan keja tuk aku) aku xnak lah... Klau ble, aku yg buat keja 2 sorg2 pun xapa... Tapi... Xapalah... Hari ni hari korg... Sok2 hari aku pulak..."

Aku bukan nak berdendam ngan korg, cuma kesal jer ngan sikap korg yg xpandai jaga perasaan org... Aku tau la mulut aku nih kdg2 laser jugak tapi dgn nada bergurau... Sbnarnya xder niat pun nak ngata atau apa2 pun...

Kdg2 2, klau dorg mntk tlg buatkn kja dorg ngan aku, aku tlg dgn xbnyk soal & kdg mulut aku ngomel2 tapi tangan aku 'tetap keja' jugak... Cuma mulut aku jer bnyk ngomel tapi dlm hati, aku xgitu pun... Kdg dorg sampai nak belanja aku makan sbb nak mintak tlg buatkan keja dorg ngan aku tapi aku buat jer & xnak dia belanja aku pun xapa... Sbb kita buatkan kja 2 ngan ikhlas...

Aku bukan nak ungkit tapi terkilan & kesal knp dorg ble cakap aku cam 2... Kja aku, cuma ketua jer ble tlg buatkan/cover... Aku dlm sorg2 jer buat keja 2... Kdg2 xder sapa2 pun yg ble tlg kecuali ketua sbb keja yg dia bg aku 2, kja dia sbnarnya tp dibuat jugak oleh org bawahan gred spt kami... Xder sapa yg ble tlg buat sbb kja 2 kja sorg & bukannya kerja dua org spt kja buat gaji...

Hai ntahlah... Bg aku, klau dorg berada dlm kesusahan, aku ikut jugak berasa simpati... Klau nak gurau pun ble jugak tp mestilah kena dgn tempat & situasi & emosi seseorg... Bukan main bantai jer... Hmm... Betullah org ckap... Darah sama merah tapi hati lain2...

Hai... Sikap manusia ni, bkn ble jangka pun... Biarlah... Aku pun bukannya sempurna & baik sgt... Biarlah Tuhan jer yg menghakimi dorg...

Mgkn dorg cemburu kot sbb aku baik dgn Pentadbir... Sbb dia slalu bg aku keja menaip sbb aku cepat taip surat & pandai dlm bidang yg melibatkan komputer... Aku bukan apa, aku cuma jd diri aku jer... Ikut ckap/arahan ketua bukannya sbb nak markah tinggi atau nak mengampu dia... Dah mmg itu tugas kita sbg org bawahannya...

Hmmm... Sabarlah HATI... Kau tenanglah dalam sanubari...

Ya Allah, Ya Tuhanku... Ampunkanlah dosa2ku AMIN...

- (@_@) -
- Dang Ijah -

Tiada ulasan: