Jumaat, 15 Ogos 2008

Rindu arwah...

Akhirnya... Airmata aku mengalir jugak ptg td...

Ptg td, masa aku tgh rehat2 sementara menyiapkan kerja2 menyediakan makanan utk kenduri mlm nih, aku sempat lg tgk album kakak aku kawin... Tetiba aku terlihat gambar kakak, suaminya & arwah nenek aku (duduk atas kerusi roda)... Masa nih, dia dah xsehat... Lebih kurang dua minggu sblm kakak kawin, dia jatuh sakit... Sampaikan mak aku rasa cam nak batalkan jer majlis nih... Tapi apa ble buat, terpaksa teruskan juga sbb dah plan awal2 kan... Tapi dlm perasaan yg risau & susah hati... Ialah mak takut jugak kot2 berlaku hal2 yg xdiinginkan...

Aku tgk gambar arwah nenek aku... Teringat kembali kenangan semasa dia hidup & kami yg telah tlg menjaganya semasa dia masih hidup... Ntah knp tiba2 aku sebak... Aku xmenangis cuma airmata jer keluar... Aku ingat kat awrah... Aku rindu dgn dia... Rindu sgt2... Mgkn sbb dulu masa dia menghembuskan nafasnya yg terakhir depan mata kami semua, aku xmenangis sbb dia pergi dgn tenang... Ini jer yg aku pinta dgn Allah spy ambil nyawanya dlm keadaan yg xmenyakitkan...

Nasib baik mereka yg lain xperasan yg airmata aku mengalir... Aku xnak keruhkan keadaan... Nanti semua yg lain akan ikut sedih juga... Terutama bapa... Sbb arwah nenek xnak nyusahkan org lain... Bapalah harapan dia tuk tlg dia pg mana2 selain kami yg lain...

Mgkn arwah pun rindukan kami jugak kot... Semoga Allah menempatkan dia dlm golongan org2 yg beriman AMIN...

- Dang Ijah -

2 ulasan:

Kurie berkata...

semoga rohnya ditempatkan bersama-sama org yg beriman...

amin...

Dang Ijah berkata...

AMIN... Terima kasih atas doanya... (",)

(@_@)