Ahad, 6 Julai 2008

Apa yg aku nak dlm hidup...

Apa yg kita nak atau kecapi dlm hidup ni???...
  1. Kehidupan yg baik?...
  2. Kerja yg bagus?...
  3. Kawan rapat yg baik2?...
  4. Kesihatan yg berharga?...
  5. Keluarga yg bahagia?...
  6. Kehidupan yg mewah2 ataupun yg sederhana?...
  7. Kekasih hati yg setia dgn kita?...
  8. Impian mempunyai keluarga sendiri yg bahagia?...
  9. Nak diterima dgn baik2 oleh org sekeliling?...
  10. Dan mcm2 lagi keinginan yg kita mahukan dlm hidup ni...
Aku?...
  • Aku da dpt yg no. 1...
Baik sgt tu taklah kot tapi syukur Alhamdulillah... Kan dlm hidup ni penuh dgn bunga2 dugaan... Kalau hidup terlalu sempurna pun boring jugak kan?...

  • No. 2 tu, kira ok la jugak w.pun aku masih belajar...
Kan dlm hidup ni "Belajar utk Hidup dan Hidup tuk Belajar"... Paham2la apa maknanya...
  • No. 3 pun aku da dpt...
Aku bersyukur sgt2 krn mempunyai kawan yg baik2... Mana yg blum kenal tu... Tak kenal maka tak cinta hehe... Kwan2 yg memahami siapa aku sebenarnya... Dan aku org jenis yg macamana... Thx a lot 2 u guys 4 accept me as ur true or bestfren... Cuma Tuhan jer yg ble bls jasa2 korg semua...
  • No. 4...
Setakat ni, ok la... Syukur Alhamdulillah...

  • No. 5 pun aku da dpt...
Syukur Alhamdulillah krn aku dikurniakan oleh Tuhan sebuah keluarga yg masih ada mama, bapa dan nenek (sblah bapa) yg masih ada... Dan sorg kakak... Biarpun berada dlm kehidupan yg sederhana, tapi peranan dorg masih ada dlm memberikan yg terbaik buat aku dgn kakak aku... Terima kasih mama dan bapa serta kaka...
  • No. 6 ni... Aku tergolong dlm keluarga yg sederhana saja...
Syukur Alhamdulillah jugak krn dr kecil aku tak pnah merasa susah yg teramat sgt spt org2 lain... Bagi aku, kehidupan yg sederhana lebih baik dr terlalu senang atau terlalu susah kan?...
  • No. 7 ni belum dpt lagi...
Mgkn akan dtg kot hehe... Siapa?... Kat mana?... Camna rupa dia?... Atau camna rupa hatinya?... Cuma Tuhan saja yg tahu... Kita sbg manusia cuma ble merancang dan Dia yg menentukan... Ini sudah pasti dan mmg sudah tertulis sejak azali dlm takdir seseorang itu... Dan semestinya dalam Qada dan Qadar... Dan aku ?... Masih mencari lagi hehe...
  • No. 8 adalah kesinambungan dr no 7 la...
Siapa yg tak nak mempunyai sebuah keluarga yg bahagia, ye tak? Semua ni kan impian setiap insan yg bergelar "So-Called Human" <-pinjam ayat kwan ku hehe... Aku pun nak tau, hehe...
  • No. 9 ni yg payah skit...
Sebab apa... Kita cuma manusia biasa, kita tak ada kuasa super power yg ble membuktikan samada kita ni jenis yg baik atau buruk... Mgkn dr "Gerak Hati" kot?... Hehe... Mgkn semuanya ni dr diri kita jugak... Kdg org yg baik pun ble disangka buruk klau pandangan mata negatif yg sudah melihat... Aku???... Aku bukannya baik sgt... Aku tak suka dipuji baik sbb aku pun manusia jugak... Yg bukan sempurna sgt...
  • Hmm... No. 10 ni?...
Aku nak mengecapi kehidupan yg lebih bermakna dan menyenangkan hati... Yg dpt aku tempuh bunga2 dugaan tu dgn sabar dan tenang... AMIN... Mudah2han...
*-> Kepada sesipa2 atau blogger yg singgah, kalau ada tambahan... Sila beri komen yer...<-*
Aku bha nie... (@_@)

Dang Ijah si Burung hantu...
Bila la aku tau kan tidur awal mlm2???... Hehe... (",)

1 ulasan:

man_helang berkata...

salam...

diary hidup yg menarik...tp kadang2 ayt tu aku tak brapa paham...maklumlah bahasa kita kadang2 berlainan...