Selasa, 8 Julai 2008

Terbuku?...

Hai...

Hmm... Kelmarin dan hari ni, aku agak ok la jugak (emosi dan fizikal)... Selepas apa yg terbuku di hati dah aku curahkan dgn besfren aku, aku rasa lega sikit lah... Kerja pun ok jugak... Terima kasih bestfrenku... Cuma Allah saja yg dpt balas budimu...

Mengenai kengkawan nih... Ada sesetengah org suka kwan yg ramai, ada sesetengah suka kwan yg sedikit... kdg ada yg suka kwan ngan 2 atau 3 org jer... Mgkn sbb dorg pnah terkena dgn kwan dorg kot... Yg serampang 2 mata atau talam 2 muka... Yg ambil kesempatan pun ada jugak... Manusia kan... Kdg ada yg cemburu sesama kwan, pdhal dorg susah sama2... Tapi part senang asing2 pulak... Bukanlah nak harap balasan tapi sekurang2nya, kita kenalah hargai kwan yg menghargai kita...

Aku penah terkena kwan yg mcm ni... Dia org susah tapi kami (aku ngan bestfen aku) tak kisah sgt la... Yg ptg kami kwan ngan dia... Tak ada langsung pun terfikir akan status dia camna... Aku bukanlah nak mengata atau mencaci dia tp saja nak share pengalaman jer... Aku pun bukanlah sorg yg baik sgt... Di pendekkan citer... First dpt pinjaman MARA jer... Dari cnilah mula nampak taring dia... Mulalah dia bergaya sakan... Tapi ok lagi yg nih (mean ada yg lebih teruk dr yg nih la)... Kami yg dlm keluarga sederhana ni pun xlah mcm dia yg mula mempamerkan sikap suka menunjuk2... Dia mula menjauhkan diri dari kami sedikit demi sedikit... Dia mula dekatkan diri dia dgn kwan kami yg 1 nih... Dia mmg loaded la sbb bapak dia tokeh ladang kelapa sawit... Bangsa Irish ker klau xsilap...

Aku yg 1 umah ngan dia cuma ble tgk jer... Nanti klau bg nasihat kang lain yg aku dpt... Kami kwan gitu2 jer lah... Dia pnah sakitkan hati aku tp... Ntahlah... Mgkn dia nampak aku nih mcm ble dia naik kepala... Tu la pasal dia tak takut ngan aku... Dia tunjukkan lg yg dia dah rapat ngan anak omputih tuh... Tapi... Aku tak kesah sgt... Cuma kesal sbb kami tak pnah pinggirkan dia w.pun kami tau dia org susah... Cuma dia bodoh sbb dah buang?... Eh?... Salah la... Dah tinggalkan aku sbg kwan dia... Bestfren aku pun tkena jugak n sbb ni lah kami ble rapat sampai skg...

Yg budak omputih nih, mmg kami kwan gitu2 jer tapi dah tggl dlm 1 blok flat yg sama n klas yg sama, kami pun sama2 la jugak pg ke kolej... Cuma yg herannya... Kami tgk dia tak mcm kwan lain tgk dia... Mean kami xnampak sifat buruk dia sbb kami dah kwan dgn dia... Mgkn tu sbb la kami tak nampak sgt atau x endah sgt kot... Dari pandangan kwan yg lain, dia ni nampak sombong atau mmg sombong ngan org... Sampai dorg heran camna kami ble rapat ngan dia... Hai ntahlah...

Rupa2nya... Dia ni suka cakap belakang2... Mean kutuk di belakang tapi baik di depan... Ntahlah... Mulut dia pun ble tahan jugak pedasnya... Nampak jer cantik tp mulut xder insurans... Tapi bukanlah maknanya semua yg cantik2 tu sombong yer... Jgn pulak salah faham... Bestfren aku pun cantik tau hehe...

Aku tak jugak berdendam ngan kwan yg 1 umah ngan aku nih... Cuma harap dia maafkan la dosa aku klau aku pnah nyakitkan hati dia... Sbb aku dah lama maafkan dia... Dulu... Besfren aku pnah tanya, bagaimana klau kwan kita 2 mengata yg buruk2 pasal kita depan org lain atau kat belakang kita, adakah kita akan balas balik atau tidak?... Aku kata... Kenapa tidak, dah dia buat camtu ngan kita, knapa tidak kita bls balik kan?... Kata besfrenku... Xbaik kita buat gitu sbb berdendam tu bukanlah 1 sifat yg baik... Tapi aku cuma kata di mulut jer, kalau nak buat 2 tak la... Nasib baik ada dia yg menyedarkan aku... Syukur Alhamdulillah...


Bagi aku, kwan banyak atau sedikit pun sama jer... Yg ptg kwan yg sudi kongsi susah dan senang kita bersama2... Klau kwan ramai pun xguna jugak klau masa kita senang jer dorg ada, masa kita susah, haram nak muncul tgkkan batang hidung... 1 org pun susah nak dtg tlg kita...


Dan bagi aku lagi, biarpun kwan aku xlah banyak sgt tapi dorg sentiasa ada tuk memberi sokongan dr segi luaran (bercakap kat telefon atau sms jer atau jumpa dan meluahkan apa yg terbuku), itu sudah cukup bagi aku... Biarpun pertolongan mereka bukan dr segi kebendaan... Sokongan dr segi mental tu yg penting dan amat berharga...

Hmm... Ok lah... Tu jer setakat ni apa yg terbuku dan terkeluar hehe... Saja nak update blog jer n nak kurangkan beban kat dlm otak jer hehe...

(@_@)
Dang Ijah si Burung Hantu
Biasalah... Nda tau kan tidur awal mlm2...

Tiada ulasan: