Isnin, 14 Julai 2008

Down n up...

Hmm... Hari ni, aku agak lembik cket (emosi + fizikal) sbb smlm tidur lewat + susah nak tidur... Alasannya???... Pindah tpt tidur la... Dan jugak, aku terkejut sbb nenek panggil aku tgh2 mlm nak mintak ntr k tandas... Gara2 terlalu cepat bangun, ckit lagi aku nak pitam dah, nasib baik kejap jer nenek aku kat dalam... Kalau tak, ntahlah... Aku dah rebah kot hehe... Nauzubillah... 1 hal lain, minyak keta nak abis... Huh... Tension2... Huhuhu...

Sampai2 jer aku kat pjbt, makcik aku dah buka mulut mengatakan aku kna tegur dek KPT sbb dtg lambat ke pjbt... Dia nak aku tukar masa... Hmm... Aku buat2 tak tau jer hehe... Malas aku nak layan kerenah KPT tu... Tapi... Aku cuba jugaklah dtg awal sok ke pjbt... AMIN... InsyaAllah...

Ingtkan nak relex2 la ari nih sbb kja aku dah selesai... Rupa2nya, sampai jer kwan aku kat pjbt, dia gtau aku, dia kna bg sms pada ari minggu 2 dr org bhg kewangan yg mengatakan ada format laporan baru yg perlu di ambil kat pjbt daerah... Bg pendrive jer... Nanti dorg savekan sbb klau ntr laporan 2 guna email, xleh buka... Laporan 2 kna siap ari nih jugak sbb sok n lusa dorg akan mesyuarat kat bandar n bawa laporan 2 skali...

Kira nak mintak tlg la dgn kwan2 aku 1 pjbt nih nak dorg bawa aku ke pjbt daerah ambil format borg yg baru tu + isi minyak keta + terus ambil surat kat pjbt pos skali... Tapi... Yg 1 tu, takut nak bawa keta aku sbb dia pandu dgn laju n dia takut keta aku rosak masa dia bawa... Yg 1 lagi tu, dia ckap klau ada driver, dia xleh kuar pjbt... Dia cdgkn aku pg jer dgn driver 2 tp aku xnak atas alasan peribadi w.pun dia cdgkn guna van pjbt jer... Aku bukan apa, bukan tak percaya tp mmg tak yakin aku nak ikut dia klau sorg2... Dr sikap dia tu, sama jer dgn KPT tu... Gatal...

Hmm... Tambah lagi kepenatan aku... Nasib baik kwan aku tu nak jugak tlg aku... Dia kebetulan nak kuar pjbt jap nak ntr surat n dia la yg tlg bawa pendrive aku ke pjbt daerah ambil format baru 2... Selamat... Tapi aku masih jugak hampa... Hampa sbb masa aku perlukan sesapa, xda pun yg nak tlg... Hmm... X apalah... Dah lumrah dunia... Biar je lah... Klau dorg minta tlg apa2 dgn aku, aku tlg juga tanpa berkata apa2... Kdg terkata2 jugak hehe...

Dah sampai format 2, aku print dulu semua borg yg ada n fon pjbt daerah minta maklumat ttg laporan yg berkenaan... Mula2 aku keliru jugak sbb terlalu banyak n aku tak tau mana yg berkaitan... Tapi org kat bhg tu dah yakinkan aku yg aku ble buat... Aku cuma cuba jer lah... Aku ni, kdg kelam kabut skit n cepat gabra... Tapi... Ble jugak berada dlm keadaan tenang w.pun dlm keadaan yg sgt genting hehe... Syukur Alhamdulillah...

Tapi 1 jer sikap aku yg aku susah nak sembunyi... Suka merungut n bnyk cakap hehe... Tapi 2 cuma kat mulut jer, kat hati xla brp sgt... Kdg aku buat jugak w.pun dlm hati pedih + sedih + malas... Alah bukan selalu pun hehe...

Dr jam 11 lebih aku buat kerja 2 sampai jam 3 ptg barulah kja aku siap n sempurna... Syukurlah... Kiranya td 2, aku kja terus la... Tghari aku xrehat + nak diet skali hehe... Alah senang jer, makan berat pada sarapan pagi... Ptg aku makan la apa2 yg ringan...

Hmm... Setakat tu la buat masa nih...

(@_@)
Aku ler nie...
Dang Ijah Si Burung Hantu...
Xtau nak tidur awal2 mlm2 hehe...

Tiada ulasan: